dinsdag 23 april 2013
Dove real beauty schetsen
Dove heeft is weer een nieuwe campagne gestart. En met 14 miljoen kijkers in een week tijd is het meteen al te noemen. Dove voert al een jaar of acht campagne om vrouwen aan een 'positief eigenwaarde' te helpen. In de nieuwste campagne laat Dove een experiment zien waarbij een forensisch tekenaar steeds twee compositieschetsen van een vrouw maakte zonder haar te zien. De eerste schets is gebaseerd op de kritische zelfbeschrijving van de vrouw, en de tweede van een derde persoon. Waarbij de eerste schets veel minder mooi is. Een goede campagne, maar er is ook een kritische noot te horen. Want Unilever is ook eigenaar van Axe, bekend van de reclames waarin jongens veranderen in een vrouwenmagneet?
De hele campagne vind je hier!
Dove is deze maand trouwens ook een branded content campagne begonnen. Over oksels scheren. Tsja, weer wat anders dan een tranendtrekkend filmpje.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten